Výlet na Kamenici do hospody

Kamenická hospoda je oblíbená nejen mezi cyklisty, ale také mezi pěšími turisty, kteří vyrážejí buď z Kostelní Břízy nebo z Březové. V hospodě je k dostání vynikající pivo i klasické pokrmy.

Z návsi Kostelní Břízy budete v Kamenici coby dup. Tři a půl kilometru lesem a poli uběhnou docela rychle, zvlášť když můžete vkročit do lesa a porozhlédnout se po houbách nebo malinách. Vydejte se tedy kolem autobusové zastávky a bývalé školy po asfaltové cestě do mírného kopečka a za chvilinku se před vámi rozprostře pohled na pole a les. Pravděpodobně vidíte odbočku na pole vedoucí do kopečka. To je horní cesta na Kamenici. Jistější je však jít stále po asfaltu a navíc z kopečka. V údolí se asfalt změní v kamenitou cestu a vy stále jdete po hlavní cestě, až po dvou kilometrech uvidíte světlý bod na konci dlouhé rovné cesty. To je východ z lesa. Vyjdete po asfaltu do kopečka a jste na vršku nad Kamenicí. Vidíte lesík, za nímž je kaple sv. Máří Magdalény. Pokračujte rovně, seběhněte na jinou silnici a pokračujte do mírného kopečka (kdybyste odbočili doleva, sešli byste zatáčkami do dolní části obce, odkud se k hospodě kolem hřiště dosanete také). Před pomníem zatočte doleva dolů z kopečka a po 200 metrech objevíte hospodu.

Zpátky můžete jít horní cestou. Pokračujte tedy obcí nahoru a za vodárnou se dejte okolo ohrady se zvěří doprava, po poli k rozcestí turistické značky KČT zvanému Kamenitý, odkud je výhled na Krásnou Lípu, a pak jen z kopce do KB.